İptal Ve İade Koşulları
İPTAL-İADE KOŞULLARI, CAYMA HAKKI VE
DİĞER BAZI HUSUSLAR
Satın
alınan her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile TÜKETİCİ’nin
gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre içinde ürün
teslim edilmez ise TÜKETİCİ sözleşmeyi sona erdirebilir.
Satın alınan
ürün, eksiksiz ve siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti
belgesi, kullanım kılavuzu gibi belgelerle teslim/iade edilmek
zorundadır.
Satın alınan
ürünün satılmasının imkansızlaşması durumunda, SATICI bu durumu öğrendiğinden
itibaren 3 gün içinde yazılı olarak alıcıya bu durumu bildirmek zorundadır. 14
gün içinde de toplam bedel TÜKETİCİ’ye iade edilmek zorundadır.
TÜKETİCİ,
satın aldığı ürün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse,
SATICI’nın ürünü teslim yükümlülüğü sona erer.
Ürün
teslimatı sonrasında herhangi bir sebepten dolayı, işlem yapılan kredi kartının
ait olduğu Banka/finansman kurumunun Ürün bedelini SATICI'ya ödememesi yada
ödediği bedeli geri talep etmesi halinde, Ürün en geç 3 gün içinde Tüketici
tarafından SATICI'ya iade edilir. Ürün bedelinin ödenmemesi Tüketici’nin
Banka'ya haksız bir talimatından veya itirazından yahut bir kusurundan veya
ihmalinden kaynaklanıyor ise kargo masrafları Tüketici tarafından
karşılanacaktır. SATICI'nın iadeyi kabul etmeksizin Ürün bedeli alacağını takip
dahil diğer tüm akdi-kanuni hakları ayrıca ve her halükarda saklıdır.
Alıcı,
sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık,
ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim
almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul
edilecektir. ALICI , Teslimden sonra mal/hizmeti özenle korunmak zorundadır.
Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır. Ürünle birlikte Fatura
da iade edilmelidir.
Sözleşme ve
kanuna uygun caymalar dahil sipariş iptallerinde ve Sözleşme fesihlerinde, Ürün
bedeli tahsil edilmiş ise, azami 14 gün içinde, Ürün bedelini ödediği araca
uygun bir şekilde Tüketici'ye iade edilir. Örneğin kredi kartlı ödemelerde iade
işlemi de Tüketici kredi kartına iade sureti ile yapılır ve Ürün tutarı,
siparişin Tüketici tarafından iptal edilmesinden sonra aynı sürede ilgili
bankaya iade edilir; bu tutarın bankaya iadesi işleminin SATICI tarafından
yapılmasından sonra Tüketici hesaplarına yansıması tamamen banka işlem süreci
ile ilgili olduğundan, bu tür inisiyatifi dışındaki nedenlerden kaynaklı olası
gecikmeler için SATICI herhangi bir şekilde sorumlu değildir (bankaların iadeyi
Tüketici hesabına yansıtma işlemleri genellikle üç haftayı bulabilmektedir).
SATICI'nın
Tüketici'ye iade edilecek bedel için, Sözleşme ve kanundan doğan mahsup,
indirim ve tenzilat hakları vardır ve saklıdır. Sözleşme'nin SATICI'nın edimini
ifa etmemesinden ötürü Tüketici tarafından feshedildiği hallere ilişkin
Tüketici’nin kanuni hakları da mevcut ve geçerlidir.
CAYMA HAKKI
Tüketici'nin
Ürün'ü teslim aldığı tarihten itibaren ondört (14) gün içinde herhangi bir
gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin siparişten Sözleşme'den cayma
hakkı vardır.
Ancak
şu mal/hizmetlere ilişkin sözleşmelerde, kullanılmamış/istifade edilmemiş olsa
dahi, kanunen cayma hakkı yoktur :
a) Tüketici'nin özel istekleri veya onun
kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallar (üzerinde
değişiklik/ilaveler yapılarak kişiye/kişisel ihtiyaçlara özel hale
getirilenler, ALICI siparişine istinaden yurt içinden veya dışından ithal/temin
edilen özel Ürünler dahil)
b) süt ve süt ürünü ihtiva eden tatlılar, unlu
mamuller vb. gıda maddeleri gibi çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi
geçebilecek mallar
c) teslimden sonra ambalaj, bant, mühür,
paket gibi koruyucu unsurları açılmış ve iadesi sağlık-hijyen açısından uygun
olmayan mallar
d) teslimden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası
gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallar
e) belirli bir tarihte veya dönemde yapılması
gereken, yiyecek-içecek tedariki,
f) cayma hakkı süresi içinde ifasına başlanan
hizmetler ve genel olarak ilgili mevzuat uyarınca mesafeli satış kapsamı
dışında kabul edilen diğer mal-hizmetler ile ALICI'nın ticari/mesleki amaçla
satın alma yaptığı haller.
Kanunen
cayma hakkı olan hallerde, cayma süresi içinde ürün, işleyişine, teknik
özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanılmadığı için
meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan kanun gereği Tüketici sorumlu olup bu
sebeple Ürün'e ilişkin cayma hakkını kaybedebileceği gibi, ihtiyaren kabul
ettiğimiz takdirde Ürün bedelinden değişiklik / bozulma kadar indirim yapma
hakkımız vardır.
Cayma
halinde ilgili Ürün'ün azami on (10) gün içerisinde, giderleri Tüketiciye ait
olmak üzere yukarıdaki adresimize gönderilmesi zorunludur.
Cayma
hususundaki açık bildirim ön bilgilendirme metnindeki iletişim adreslerimize,
mektup, elektronik posta, telefon gibi araçlar ile yapılabilir. Bu hakkın
kullanılması halinde, anılan bildirimin yanısıra Ürün'ün tarafımıza
gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile (vergi mevzuatı
uyarınca) fatura aslının iadesi, faturası kurumlar adına düzenlenen Ürün
iadelerinde iade faturası kesilmesi, ayrıca iade edilecek Ürün'lerin kutusu,
ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak
tarafımıza iletilmesi gerekmektedir.
Kanunen
cayma hakkı öngörülmemiş hallerde cayma hakkından faydalanılamayacağı gibi bu
hakkın usulüne uygun veya zamanında kullanılmadığı durumlarda Tüketici cayma
hakkını kaybeder.
Yukarıdaki
belirtilen şartların Tüketici tarafından süresinde ve usulünce yerine
getirilmesi kaydı ile, cayma bildiriminin Şirketimize ulaştığı tarihten
itibaren 14 gün içinde, Ürün bedeli ve varsa Ürün'ün teslim masrafları, Ürün'ü
satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde Tüketici'ye iade
edilir. Ancak, cayma hakkının sipariş konusu ürünlerin tamamı için kullanıldığı
haller ile bir kısmı için kullanıldığı durumlarda (Tüketicinin istifade ettiği)
Şirketimiz ücretsiz kargo (teslim) kampanyası ve/veya indirim kampanyası
(bedelsiz, diğer değişle hediye ürün alabilme de bu anlamdadır, 3 al 2 öde
gibi) asgari tutarının altına düşülmesi halinde, ilgili kampanya kapsamında
tahsil edilmemiş teslim-kargo bedeli ve indirim tutarının (keza bedelsiz ürünün
bedelinin) tamamı Tüketiciye iade edilecek tutardan mahsup edilerek
Tüketici’den alınır (Teslim-kargo ücreti tahsil edilmiş olunan hallerde bunun
ücreti mahsup olunmamak sureti ile iade edilir
Bu
hükümler, cayma hakkının kullanıldığı hallerin yanısıra, ayıplı ürünler hariç
ürün iadesinin söz konusu olduğu diğer tüm hallerde de aynen tatbik
edilir.
Tüketici Ürün
ve satışla ilgili talep ve şikayetlerini, yukarıda belirtilmiş iletişim
kanallarından ulaşarak, sözlü veya yazılı şekilde SATICI'ya bildirebilir.
SATICI olarak Tüketici müşterilerimizin haklı talep-şikayetleri ile her türlü
başvurularını karşılamaktan memnuniyet duyarız. Bu şekilde bir çözüme
bağlanması mümkün olmadığı takdirde Tüketici dilerse Gümrük ve Ticaret
Bakanlığı'nca her yıl belirlenen ve ilan edilen parasal sınırlar dahilinde
kendisinin veya SATICI'nın yerleşim yerindeki (ikametgâhının bulunduğu yerdeki)
İl ve İlçe Tüketici Hakem Heyetleri'ne ve sınırları aşan durumlarda Tüketici
Mahkemeleri'ne başvurabilir.